5 sposobów na to, jak wyprzedzić konkurencję!

Jednym z najważniejszych obowiązków właściciela małej firmy jest dbanie o to, aby oferowane przez nią produkty i usługi były najwyższej jakości. Nieustannie zmieniające się trendy wymagają stałego śledzenia oczekiwań klientów i możliwości, jakie dają najnowsze formy komunikacji. W dzisiejszym artykule podpowiemy na co zwrócić uwagę, żeby być zawsze o krok przed konkurencją.

Poznaj swojego klienta!

Czy rzeczywiście wiesz, kim są Twoi klienci? Gdzie szukają informacji? W jaki sposób się komunikują? Aby odpowiedzieć na ich potrzeby za pomocą oferowanych przez siebie produktów i usług musisz najpierw dobrze ich poznać, aby w dalszej kolejności kierować odpowiednio sprofilowany przekaz. Ale gdzie znaleźć informacje o naszej grupie docelowej? Jak dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, jeśli nie posiadasz odpowiedniego budżetu na zlecenie badania firmie zewnętrznej, która się w tym specjalizuje? Najlepszym narzędziem do tego celu  będzie stworzenie samodzielnie prostej ankiety, a także pogłębiony research w sieci wśród dostępnych wyników badań.

Bądź innowacyjny

Czasem trudno przekonać innych do swojej wizji, ale jeśli wiesz, że nowe pomysły przyniosą wymierne korzyści Twojej firmie, nie ustępuj i postaraj się zarazić swoim entuzjazmem współpracowników. Nowa idea ma szansę na sukces tylko wtedy, gdy w pełni się jej poświęcisz. Bierz pod uwagę zdanie innych, ale nie rezygnuj z własnych pomysłów. Innowacyjność to idealny sposób na wyprzedzenie konkurentów. Nie bój się więc rozważać pomysłów, które wykraczają poza Twoją strefę komfortu. Być może nowa, unikatowa strategia biznesowa, udoskonalenie produktu albo plan kampanii pomogą Ci zostać liderem branży.

Bądź dobrze poinformowany

Jako właściciel małej firmy, dbaj o to, aby prowadzić ją we właściwym kierunku, w pełni wykorzystując swoją wiedzę. Ważne jest, żebyś na bieżąco śledził wydarzenia branżowe, krajowe, a nawet na szczeblu międzynarodowym. Każda dobrze wykorzystana informacja może wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Zwracaj uwagę na wszystko, o czym czytasz. Ucz się od innych przedstawicieli swojej branży, podejmuj inicjatywę, kiedy usłyszysz coś interesującego i zastanów się, czy może to w jakimś stopniu wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Skup się na potencjalnych kosztach, nakładach pracy, ryzyku i zasobach niezbędnych do wprowadzenia idei w życie. Badanie przeszłych lub teraźniejszych działań konkurentów pomoże Ci określić, jakie wyzwania powinieneś stawiać samemu sobie. Oceniając strategie rywali, a także Twojej własnej firmy, możesz nakreślić lepszą mapę krajobrazu konkurencyjnego.

Wykorzystaj media społecznościowe

Zainteresowanie mediami społecznościowymi w kontekście promocji biznesu cały czas rośnie.
Z ostatnich badań 1&1 wynika, że 78% Amerykanów oczekuje obecnie, że wszystkie firmy będą aktywne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i YouTube. Wszystko wskazuje na to, że trend ten jest aktualny również dla Polski. Wspomniane portale są najpopularniejszymi serwisami, w których  ludzie szukają informacji o produktach, specjalnych promocjach lub odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Brak obecności firmy w kanałach społecznościowych może negatywnie wpływać na jej wizerunek. Social Media to dziś kluczowy element każdego planu marketingowego.

Nawiązuj relacje

Aktywność (internetowa lub inna) w branży wzbudza zaufanie do firmy i pomaga nawiązywać relacje z potencjalnymi partnerami. Może to przynieść kilka ważnych korzyści, na przykład otworzyć nowe docelowe rynki,  poszerzyć perspektywy czy odświeżyć ofertę produktów i usług. Nowe relacje pomagają także w identyfikacji nisz rynkowych, co bywa doskonałym impulsem do modyfikacji strategii marketingowej. Znajomość pozycji firmy w zmieniającym się krajobrazie branżowym jest ważna dla właściciela każdej małej firmy. Konferencje, targi branżowe i wystawy to jedne z najlepszych sposobów na to, by łatwo dowiedzieć się, co słychać w branży oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe.

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz