Dlaczego małe firmy nie mają stron www?

W ciągu minionej dekady postęp technologiczny przekroczył oczekiwania nawet najśmielszych wizjonerów. Możliwość współpracy międzynarodowej i komunikacji z partnerami z całego świata za pomocą jednego tylko kliknięcia myszką to już standard w świecie globalnego biznesu. Sytuacja nie różni się aż tak bardzo jeśli chodzi o lokalny biznes. Internet jest wciąż najpowszechniejszym źródłem informacji jeśli chodzi o wybór produktów i usług.

Zadziwiającym jest fakt, że prawie 40% małych firm wciąż nie posiada własnej strony internetowej (dane GUS/2013). Skąd bierze się ten sceptycyzm i jak mu zaradzić? Właściciele małych firm w Polsce potrafią wymienić wiele przyczyn dlaczego wciąż nie są obecni w sieci. W poniższym tekście zaprezentujemy tylko niektóre z nich, pojawiające się najczęściej. Na szczęście firmy hostingowe takie, jak chociażby 1&1, oferują rozwiązania, które są odpowiedzią na najczęściej pojawiające się bolączki.

„Nie mam wiedzy technicznej, żeby samodzielnie zarządzać stroną”

Często firmy decydują się na wykupienie domeny i na tym ich zapał się kończy. Puste strony oczekujące na zapełnienie treścią odstraszają potencjalnych klientów. Zdobycie odpowiednich umiejętności technicznych i wiedzy może zająć jednak lata i być bardzo kosztowne. Nie dość, że trzeba poświęcić czas, aby zrozumieć i opanować wewnętrzne mechanizmy działania stron WWW, to zawsze pozostają wątpliwości, czy nie popełniło się żadnego błędu. Dla osoby, która uczy się programowania we własnym zakresie, a nawet dla kogoś, kto zna się na zarządzaniu witryną, codzienne modyfikacje, aktualizacje i zabezpieczenia są często bardzo stresujące i budzą wiele obaw. Próby samodzielnego radzenia sobie z problemami często skutkują nieprzespanymi nocami i koniecznością zasięgnięcia pomocy zewnętrznych specjalistów.

Wskazówka: Cennym rozwiązaniem dla właścicieli małych firm są aplikacje do projektowania witryn oparte na modelu „zrób to sam”. Kreatory stron, takie jak 1&1 MyWebsite, to idealna propozycja dla początkujących użytkowników. Narzędzie oferuje wstępnie zdefiniowaną treść, proste elementy nawigacyjne oraz obrazy odpowiednio dobrane do branży. Jest to dobry punkt wyjścia do stworzenia efektywnej witryny. Kreatory stron zazwyczaj nie wymagają od użytkownika posiadania wiedzy technicznej i umożliwiają proste i bezpośrednie edytowanie witryny, przy czym wiele narzędzi do edytowania działa na zasadzie „przeciągnij i upuść”. W przypadku narzędzia 1&1 MyWebsite wszystko, czego potrzebuje użytkownik, to przeglądarka i połączenie internetowe zapewniające dostęp do konta 1&1 MyWebsite. Jedno proste konto pozwala zarządzać, aktualizować, poprawiać lub przeprojektowywać całą witrynę bez wprowadzenia choćby fragmentu kodu.

„Ale ja nie mam czasu”

Częstym powodem braku firmowej strony wśród małych i średnich firm jest przekonanie dotyczące czasu, jaki trzeba poświęcić na stworzenie i zarządzanie witryną. Przeciętny startup lub mała firma zatrudnia od 1 do 4 pracowników, którzy w ciągu dnia muszą pełnić liczne role, od recepcjonisty do głównego dyrektora finansowego. Aby oszczędzić czas, małe i średnie przedsiębiorstwa często korzystają z usług specjalisty w celu zaprojektowania i stworzenia profesjonalnej strony. Nie zawsze jest to jednak najlepsza opcja. W zależności od obciążenia webdevelopera, czas oczekiwania na stworzenie lub zaktualizowanie witryny może potrwać wiele dni. Nieraz zdarza się też tak, że kiedy strona wymaga aktualizacji, trzeba dopasowywać się do harmonogramu developera.

Wskazówka: Oferowane przez firmy hostingowe kreatory stron, takie jak np. 1&1 MyWebsite, pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom skupić się na zadaniach biznesowych, dzięki łatwemu i szybkiemu procesowi tworzenia i aktualizacji stron. Takie narzędzia umożliwiają samodzielną aktualizację i konserwację stron bez wielkich nakładów czasu. Co więcej, właściciele stron nadal zachowują pełną kontrolę nad witryną i swobodę samodzielnego wprowadzania zmian i edycji.

„Brak budżetu”

Jeśli firma decyduje się na zatrudnienie profesjonalnego webdevelopera lub agencji do stworzenia witryny można oszacować, że prace zajmą ponad 15 godzin roboczych, a koszty będą się wahać od 1000 do 7000 złotych. To spora kwota dla i tak już „napiętego” budżetu początkującej firmy. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które zwracają szczególną uwagę na koszty i mają ograniczony budżet, mogą zaistnieć w sieci za pośrednictwem mediów społecznościowych. Popularne platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i Google+, oferują firmom nieograniczone miejsce na komunikację i budowanie zaangażowania klientów. Należy  jednak pamiętać, że serwisy społecznościowe pozwalają dotrzeć tylko do wybranej grupy klientów posiadających konta.  Będąc więc rozwiązaniem najbardziej efektywnym kosztowo, nie powinny funkcjonować w oderwaniu od tradycyjnej WWW.

Wskazówka: Budżet odgrywa ważną rolę podczas wyboru odpowiedniego rozwiązania internetowego, zwłaszcza dla małych przedsiębiorstw. Firma 1&1 w odpowiedzi na te potrzeby oferuje pakiety narzędzi i usług, niezbędnych do odniesienia sukcesu w Internecie za przystępną cenę.  Różne pakiety MyWebsite obejmują na przykład darmową domenę, adresy e-mail, integrację z mediami społecznościowymi, wsparcie w zakresie pozycjonowania witryny (SEO) oraz funkcje e-marketingu. Właściciele firm powinni przyjrzeć się wszystkim dodatkom, które oferuje firma hostingowa, zanim podejmą ostateczną decyzję o zakupie. Usługa 1&1 MyWebsite dostępna jest w 3 pakietach w cenie od 29,90 zł miesięcznie.

„Ale ja mam już stronę-wizytówkę”

Coraz więcej firm rozumie, że aktualnie nie da się prowadzić rentownego biznesu bez żadnej formy obecności w Internecie. Niektórzy właściciele decydują się na założenie tzw. stron-wizytówek – małych witryn informacyjnych, zawierających często tylko dane teleadresowe i wskazówki dojazdu, bez szczegółowej prezentacji oferty firmy czy kompleksowego jej opisania. Warto jednak pamiętać, że taka wizytówka to mocno ograniczona forma promocji firmy. Witryny-wizytówki mają zazwyczaj dość okrojoną funkcjonalność – nie zawierają tekstów, nie opisują oferty, nie zawierają zdjęć, które uwiarygadniają firmę w wirtualnym świecie. Jako następstwo tego, nie są również dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach, co skutkuje tym, że potencjalni klienci rzadko trafiają na takie strony po wpisaniu ogólnych zapytań.

Wskazówka: Przygotowanie nawet takie witryny-wizytówki to jednak także inwestycja, zarówno czasu, jak i pieniędzy. Jeśli już decydujemy się na obecność w sieci, to można zrobić to lepiej ponosząc nie wiele większy nakład czasu i pieniędzy. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z kreatorów stron, które oferują firmy hostingowe. Dzięki takim aplikacjom w łatwy sposób można stworzyć profesjonalnie wyglądającą stronę WWW. Przy wyborze oferty kreatorów należy zwrócić uwagę, czy zawierają one w pakiecie szablony dopasowane do konkretnych branż, bibliotekę elementów graficznych czy np. funkcje pozycjonowania w wyszukiwarkach, ponieważ ułatwi to promocję.

Więcej o kreatorze stron 1&1 MyWebsite znajdziecie na naszej stronie: https://strona.1and1.pl/

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz