Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?

To, co do niedawna było domeną agencji, zawitało pod strzechy zwykłych użytkowników Internetu. Dziś każdy może samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW i wykorzystywać ją jako doskonały kanał komunikacji marketingowej. Sprawdzonym i cenionym przez użytkowników na całym świecie narzędziem do tego celu są kreatory stron, dzięki którym bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technologicznej można przygotować atrakcyjną wizytówkę swojej firmy w sieci.

Samodzielne tworzenie strony to rozwiązanie szczególnie korzystne dla właścicieli małych i średnich firm, które nie dysponują budżetami na realizację kosztownych kampanii marketingowych. Dziś Internet otwiera także przed nimi ocean możliwości na dodatkową promocję on-line. Biorąc pod uwagę, że systematycznie zwiększa się liczba osób szukających usług za pomocą wyszukiwarek internetowych, obecność w sieci staje się jednym z kluczowych sposobów zdobywania nowych klientów.

Przemyśl cenę

Na początek zastanówmy się, jaki budżet chcemy przeznaczyć na stworzenie nowej strony. Chociaż odpowiedź „nie chcę nic płacić” nasuwa się sama przez się, dobrze ją przemyślmy. Większość darmowych stron pozbawiona jest ważnych funkcjonalności (np. możliwości stworzenia wersji mobilnej strony, dodania wtyczek społecznościowych), które korzystnie wpływają na wizerunek firmy. Poza tym często strony te muszą zarobić na siebie w inny sposób – np. poprzez wyświetlanie reklam. Rozważmy więc, czy nie lepiej zapłacić niewielką kwotę i mieć pełną kontrolę nad zawartością witryny i jej ostatecznym kształtem. W pakiecie 1&1 na przykład razem z kreatorem stron MyWebsite dostępne są m.in. gotowe projekty dla 100 branż, narzędzia do marketingu oraz własny adres WWW.

Wybierz domenę

Istotną sprawą przy tworzeniu strony jest wybór domeny. Jeśli chcemy, aby firma wyglądała profesjonalnie, wybierzmy produkt oferujący w pakiecie domenę .PL oraz adresy e-mail bezpośrednio odnoszące się do nazwy firmy. Nazwa domeny nie powinna być za długa ani zbyt skomplikowana. Najlepiej jeśli łączy rodzaj wykonywanej działalności z nazwą firmy (lub nazwiskiem). Własna domena znacząco zwiększy wiarygodność Twojej firmy. Domena internetowa jest zawarta gratis w każdym pakiecie 1&1 MyWebsite.

Dostosuj projekt do branży

Najprostszym rozwiązaniem są aplikacje, które oferują gotowe projekty stron internetowych stworzone z myślą o różnych branżach. Zawierają one układy graficzne, obrazy i propozycje tekstowe dopasowane do konkretnych sektorów usług. Oczywiście teksty są jedynie propozycją. W każdej chwili możemy edytować je tak, aby nadać im indywidualny charakter.

No właśnie, edycja. Przed zamówieniem usługi upewnijmy się, że mamy możliwość łatwego nanoszenia zmian w tekstach i bieżącej aktualizacji strony. Najlepiej jeśli edycja strony odbywa się w trybie „przeciągnij i upuść”. Takie rozwiązanie pozwala na dodawanie do witryny poszczególnych elementów z menu głównego oraz daje pełną kontrolę nad zmianami, których dokonuje się samodzielnie – bez proszenia o pomoc informatyka.

Wypozycjonuj stronę

Niestety posiadanie samej witryny nie wystarczy, by być dobrze widocznym w sieci. Konieczne jest zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek – chodzi tu przede wszystkim o Google. Możemy w tym celu skorzystać z usług jednej z firm pozycjonerskich, albo też, jeśli zależy nam na oszczędności – użyć narzędzi oferowanych w pakiecie z witryną. Aplikacja do tworzenia stron internetowych 1&1 MyWebsite zawiera  na przykład program – 1&1 SEO Ekspert –  pomagający dobrać odpowiednie słowa kluczowe i sprawdzać ich zawartość w tekstach na stronie.

W wyższym pakiecie firma oferuje także osobiste porady ekspertów od SEO, którzy krok po kroku instruują, co robić, aby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Takie rozwiązanie zawarte w pakiecie z kreatorem stron pozwoli znacznie obniżyć koszty funkcjonowania witryny oraz zaoszczędzić czas.

Uatrakcyjniaj witrynę

Warto zorientować się, czy w pakiecie ze stroną WWW dostajemy widgety, które pozwalają na integrację naszej witryny z innymi serwisami (np. Facebookiem, Twitterem, Google+ czy Pinterestem), najczęściej poprzez umieszczenie na niej odpowiednich przycisków. Klikając w przycisk użytkownik będzie mógł szybko przenieść się np. do swojego profilu na Facebooku, aby polecić produkty swoim znajomym. Witryna wzbogacona o takie elementy staje się atrakcyjniejsza oraz bardziej otwarta na komunikację z klientami. Warto też pamiętać, że o atrakcyjności witryny i jej estetyce decydują elementy graficzne i multimedialne. Odpowiedni dobór obrazów z pewnością przyciągnie uwagę odbiorcy, dlatego warto rozważyć oferty, w których zawarte są bogate bazy grafik, jak np. biblioteka 19 tys. profesjonalnych zdjęć w usłudze 1&1 MyWebsite. Nie zapominajmy też o wideo: dzięki klipom strona staje się bardziej dynamiczna i wygląda profesjonalnie – szukajmy zatem takich kreatorów stron,  które pozwalają na integrację filmików ze stroną.

Bądź mobilny

Aktualnie coraz więcej osób korzysta z Internetu w urządzeniach mobilnych: smartfonach i tabletach. Na początku 2014 roku aż 44% Polaków miało smartfona. W związku z tym w dobie dynamicznego rozwoju technologii mobilnych coraz większe znaczenie zyskuje dopasowanie strony internetowej do formatu smartfonów i tabletów. Funkcja kreatora umożliwiająca optymalizację strony pod kątem urządzeń mobilnych ugruntuje profesjonalny wizerunek naszej firmy w oczach klientów. Warto zatem sprawdzić, czy kreator stron pozwala na konwersję witryny do wersji mobilnej, tak jak np. 1&1 MyWebsite.

Produkt 1&1 MyWebsite można zamówić online na stronie https://strona.1and1.pl.

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz