Jak skutecznie promować firmę w sieci?

Wielu właścicieli małych firm nie przykłada wagi do wyglądu swojej strony www. Witryna traktowana jest w kategoriach wirtualnej wizytówki, zawierającej dane teleadresowe, a nie jako skuteczne narzędzie do promocji firmy w sieci. Tymczasem profesjonalnie wyglądająca, nowoczesna i atrakcyjna wizualnie strona internetowa to klucz do sukcesu naszego przedsiębiorstwa.

W dobie rosnącej popularności Internetu większość właścicieli małych firm jest świadomych zalet, jakie wynikają z obecności ich firmy w sieci, niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego, że źle zaprojektowana i zawierająca błędy strona internetowa robi gorsze wrażenie niż jej brak. Dla klientów najważniejszym elementem strony internetowej jest jej treść, forma i sposób przedstawienia informacji. Tymczasem wiele małych i średnich firm wciąż posiada nieatrakcyjne witryny. Utworzone wiele lat temu, nie odpowiadają dzisiejszym standardom.

Przykuj uwagę odwiedzającego!

Czy zastanawiałeś się kiedyś co sprawia, że na jednej stronie chętniej przeglądamy ofertę firmy, a inną od razu zamykamy? Czy to wina błędów ortograficznych, źle dobranych kolorów i zdjęć, a może  nudnych opisów „o firmie” czy suchej oferty produktowej? Przykuwająca uwagę strona firmowa jest napisana językiem, który przekonuje odbiorcę, proponuje mu rozwiązania jakich oczekuje, odpowiada na jego potrzeby i wywołuje pozytywne skojarzenia. Ponadto pamiętajmy, że atrakcyjne obrazy zaprezentowane na stronie dużo bardziej przemówią do wyobraźni kupującego niż przydługi opis. Dodatkowo wszelkiego rodzaju multimedialne elementy spowodują większe zaangażowanie odwiedzającego i chęć dłuższego pozostania na stronie.

Bądź widoczny

Jak wynika z badań GUS[1] za 2013 rok, 95% Internautów w Polsce przy wyszukiwaniu informacji korzysta lub korzystało z wyszukiwarek internetowych. Jeśli witryna przedsiębiorstwa znajduje się na dalszych pozycjach w wyszukiwarce – istnieje bardzo mała szansa, że zostanie dostrzeżona. Pierwszym krokiem do promocji firmy w sieci jest więc odpowiednie jej wypozycjonowanie. Aby to osiągnąć możemy skorzystać z usług jednej z firm pozycjonujących, albo też, jeśli zależy nam na oszczędności – użyć narzędzi oferowanych w pakietach do tworzenia stron internetowych np.: 1&1 SEO Ekspert. Program pomaga dobrać odpowiednie słowa kluczowe zgodne z branżą oraz miejscem świadczenia usług, a także sprawdzi ich zawartość w tekście i podpowie jakie tytuły i tagi dobrać.

Prowadź dialog z klientami

Strona internetowa, która nie posiada widgetów, pozwalających na integrację witryny z serwisami społecznosciowymi typu Facebook, Twitter czy Google+ to dziś zdecydowanie przeszłość. Z ostatnich badań 1&1 wynika, że 78% Amerykanów oczekuje obecnie, że wszystkie firmy będą aktywne na platformach społecznościowych. Wszystko wskazuje na to, że trend ten jest aktualny również dla Polski. Dzięki integracji mediów społecznościowych ze stroną www zyskujemy możliwość dialogu z klientami, generujemy ruch na stronie oraz udostępniamy przestrzeń do dzielenia się kontentem i polecania naszych produktów znajomym.

Daj im coś ekstra

Jeśli chcesz, aby klienci chętnie wracali na Twoją stronę musisz im zaoferować jakąś wartość dodaną. Może to być informacja o zmieniających się promocjach i nowościach w ofercie albo też newsy z branży czy trudno dostępne informacje z rynku. Chodzi o to, żebyś był stale na bieżąco, a Twoja strona „żyła”. Niektóre kreatory do samodzielnego tworzenia stron www (np. 1&1 MyWebsite) zawierają aplikacje, które pozwalają na bardzo łatwą integrację treści zewnętrznych z witryną, dzięki czemu Twoja strona będzie zawsze na czasie. Umieszczanie artykułów branżowych, porad czy instrukcji obsługi zaskutkuje natomiast tym, że firma zaistnieje w świadomości potencjalnych klientów jako profesjonalna w swojej branży. Warto dodać, że regularnie aktualizowana strona cieszy się przychylnością wyszukiwarki Google, co z kolei pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Pamiętaj o mobilnych

Jak wynika z najnowszego raportu „Smartfonizacja Polaków 2014” z przeglądarek internetowych w smartfonach korzysta obecnie 64% Polaków. Dodatkowo Polska zajmuje obecnie trzecie miejsce[2] w Europie pod względem wzrostu wielkości dochodów z handlu mobilnego. Wyprzedziliśmy pod tym względem m.in. Niemcy, Francję, Hiszpanię czy Włochy. Nie sposób więc lekceważyć takiego potencjału dotarcia i ignorować globalnych trendów rynkowych. Jeśli więc nie interesowałeś się do tej pory wyglądem swojej strony z pozycji ekranu smartfona, koniecznie zadbaj o wizerunek swojej firmy i skorzystaj z narzędzi do tworzenia mobilnych wersji witryn internetowych. Korzystając z tego rozwiązania nie trzeba już projektować witryny mobilnej od podstaw. Wystarczy wprowadzić swój adres URL, a narzędzie na podstawie istniejącej witryny utworzy jej wersję zoptymalizowaną pod kątem urządzeń mobilnych. Narzędzie takie dostarcza firma 1&1. Kreator stron mobilnych oferowany przez firmę potrafi stworzyć stronę na bazie już istniejącej, lub wygenerować zupełnie nową witrynę.

Zdjęcie: Flickr, autor Sebastiaan ter Burg.


[1] Raport – Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r

[2] Raport – Zanox Mobile Performance Barometer 2014

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz