Jak wybrać idealną domenę dla swojej firmy?

Dynamika rozwoju Internetu spowodowała, że obecność w sieci stała się dziś biznesowym standardem. Każdy, kto chce zaprezentować swoją firmę w Internecie, niezależnie od tego czy posiada małe przedsiębiorstwo czy dużą świetnie prosperującą firmę, powinien pomyśleć o własnej dobrze dobranej domenie. Dlaczego jest tak ważna i na co należy zwrócić uwagę przy jej wyborze podpowiemy w naszym poradniku, z którego dowiecie się,  jak odnieść sukces w sieci.

Domena stała się niemalże synonimem strony WWW. Nie jest to jednak porównanie do końca zgodne z rzeczywistością. Domena to przede wszystkim adres internetowy, pozwalający zlokalizować określone zasoby, czyli wyświetlić stronę, a dokładnie jej pliki umieszczone na serwerach. Innymi słowy domena jest wirtualnym odpowiednikiem klasycznego adresu (ulica, numer, miasto) i służy użytkownikom Internetu do odnalezienia szukanego miejsca w sieci.

Domeny poprzez udostępnienie dotarcia do firmowej strony przedsiębiorstwa pozwalają klientom dokonać zakupów towarów lub usług oferowanych przez firmę. Nie jest to jednak jedyna ważna funkcja domen. Umiejętne wybranie nazwy i dobre zarządzanie stroną mają ogromny potencjał promocyjny i są najskuteczniejszą formą reklamy w Internecie. Domena natomiast jako taka jest pierwszym krokiem do zaistnienia firmy w wirtualnym świecie.

Jeśli chodzi o konstrukcję domen to każda z nich składa się z dwóch części – rozszerzenia, np. .pl oraz właściwej nazwy przed rozszerzeniem. Każda z części składowych jest w ujęciu strategicznym równie ważna dla sukcesu biznesowego. W Polsce najpopularniejszym rozszerzeniem jest .pl – pod koniec lipca bieżącego roku w NASK zarejestrowanych było prawie 2,5 mln domen z tą końcówką. Dla firmy taka domena upraszcza identyfikację z polskim rynkiem, natomiast klientom daje pewność, że strona będzie w języku polskim. Czasem właściciele firm decydują się jednak na skorzystanie z innego rozszerzenia. Jeśli zależy im na przykład na pozyskaniu klientów z konkretnego obszaru mogą wykupić domenę z rozszerzeniem wskazującym na dany region (np. .waw.pl). Jeśli chcą natomiast podkreślić międzynarodowy lub europejski charakter firmy częściej wybierają końcówkę .com lub .eu. Najczęściej firmy z główną domeną z rozszerzeniem .pl dodatkowo rejestrują tę samą nazwę z końcówką .com, .com.pl oraz .eu, a następnie przekierowują je na domenę główną. Warto więc w odpowiednim czasie zadbać o zabezpieczenie swojej nazwy domenowej w innych rozszerzeniach i zarejestrować je.

Oprócz rozszerzenia ogromne znaczenie dla sukcesu firmy w sieci ma dobrze dobrana nazwa. To ona ma decydujący wpływ na zapamiętanie strony przez odwiedzających, zwiększając szansę ponownego odwiedzenia jej w przyszłości. Najlepsze domeny charakteryzują się przede wszystkim tym, że:

1. są proste i krótkie, a tym samym łatwe do zapamiętania. Jeśli ktoś zapamięta nazwę domeny i będzie w przyszłości potrzebował podobnych usług lub produktów, to z pewnością ją skojarzy.

2. są stosowne, czyli zawierają nazwę firmy bądź wskazują profil działalności. Nazwa firmy w domenie uwiarygadnia przedsiębiorstwo w oczach klientów. Wskazanie w domenie branży ułatwi znalezienie firmy w sieci przez konsumentów.

3. są przyjazne fonetycznie. Domeny, które łatwo wymówić łatwo też zapamiętać.

Wybierając domenę, możesz zdecydować się na umieszczenie w niej słów kluczowych związanych z tematyką Twojej witryny. Pomoże to wypromować Twoją stronę na liście wyników wyszukiwarek i zwiększy szanse na pozyskanie klientów. Niebezpieczeństwem jest jednak fakt, że domeny ze słowami kluczowymi są bardzo do siebie podobne, przez co klientom może być trudniej trafić na Twoją stronę. Dobrym rozwiązaniem wydaje się być umieszczenie w domenie słowa kluczowego wraz z nazwą firmy, albo zarejestrowanie dodatkowych domen zawierających słowa kluczowe i przypisanie ich do witryny z domeną główną.

Nietrudno zauważyć, że wybór odpowiednio dobranej domeny może w bezpośredni sposób przełożyć się na zwiększenie widoczności firmy w Internecie. Z kolei wirtualny sukces przekłada się na zyski w świecie rzeczywistym. Można więc śmiało powiedzieć, że oprócz pełnienia swoich podstawowych funkcji domena staje się mocnym narzędziem marketingowym w walce o konsumenta.

Zachęcamy do sprawdzenia dostępności wybranej domeny na: http://www.1and1.pl/domeny

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz