Zrób to sam: 4 sposoby na lepszą pozycję w Google

Pozycjonowanie strony wydaje się trudnym procesem. Jednak jest kilka prostych sposobów, dzięki którym sami, bez pomocy specjalisty, możemy znacznie poprawić pozycję naszej witryny w wyszukiwarkach. Oto one.

Umieść wpisy w katalogach

O pozycji w Google w dużym stopniu decyduje liczba odnośników (linków) prowadzących do Twojej strony z innych witryn. Ich zdobywanie zajmuje czas – im lepsze treści na stronie, tym jest ona popularniejsza. Im jest ona popularniejsza, tym więcej osób do niej linkuje. Jest jednak prosty sposób, by samodzielnie zyskać dużo wartościowych linków. Zrobisz to, wpisując swoją firmę do licznych katalagow branżowych w Internecie. Wystarczy, że w każdym z nich obok danych firmy umieścisz link do swojej strony. Najpopularniejsze katalogi firmowe w Polsce to: http://www.pkt.pl/, http://panoramafirm.pl/, http://katalog.onet.pl/, http://katalog.wp.pl/, http://katalog.gazeta.pl/, http://katalog.interia.pl/.

Prowadź blog branżowy

Czasami łatwiej zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony poprzez inicjatywy, które nie są bezpośrednio związane ze sprzedażą. Jedną z nich jest prowadzenie bloga na temat powiązany z działalnością Twojej firmy. Na przykład, jeśli jesteś dietetykiem, możesz dodawać regularne wpisy o zdrowym odżywianiu, a osoby zainteresowane indywidualnymi poradami odsyłać do swojej strony głównej za pomocą odnośnika. Zadbaj, aby treści na blogu były dobrej jakości oraz zoptymalizuj je pod wybrane słowa kluczowe, np. „jak się zdrowo odżywiać”. Im więcej użytkowników będzie odwiedzać Twój blog i polecać go innym, tym lepszą będzie miał on pozycję w Google.

Bądź obecny w Miejscach Google

Google umożliwia firmom stworzenie bezpłatnej wizytówki za pomocą usługi „Miejsca dla Firm”. Lista wizytówek wyświetla się na pierwszej stronie wyników – oprócz adresu i tytułu strony internetowej zawierają one także adres i telefon firmy. Dodatkowo po prawej stronie widoczna jest mapa z zaznaczonymi na niej firmami.  Ma to znaczenie dla przedsiębiorców, którzy działają lokalnie. Jeśli posiadasz salon fryzjerski w Olsztynie, Twoi klienci będą prawdopodobnie wpisywać w wyszukiwarce „fryzjer olsztyn”. Dla Google’a jest to sygnał, by pokazywać im wyniki lokalne z Olsztyna – z danymi adresowymi, telefonem i mapą. Zaloguj się do Miejsc Google i krok po kroku uzupełnij swój profil. Koniecznie dodaj zdjęcia firmy, a w opisie użyj pożądanych słów kluczowych.

Dodaj film na YouTube

Wykorzystaj fakt, że Google pobiera także treści z YouTube. Nakręć krótki film (wcale nie musi być profesjonalny!), w którym dajesz bezpłatne porady na popularny temat – taki, który łatwiej jest przedstawić za pomocą obrazu niż tekstu. W tytule i opisie filmu na YouTube zamieść słowa kluczowe. Ponadto w opisie filmu wstaw link do swojej strony. Na przykład, jeśli masz sklep odzieżowy, temat mógłby brzmieć „jak zawiązać krawat”. Jest szansa, że po wpisaniu słowa kluczowego do wyszukiwarki (jeśli nie ma na nie zbyt dużej konkurencji) Twój film wyskoczy na pierwszej stronie wyników. Oprócz tytułu i opisu widoczny będzie również pomniejszony obraz filmu.

Grafika: Flickr, autor: 安烽安

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz