Jak stworzyć stronę dla niecierpliwych?

Witryny dostosowane do urządzeń mobilnych stały się niezbędne ze względu na coraz większą popularność smartfonów i tabletów. Natomiast kluczową różnicą między dwoma typami internautów odwiedzających nasze strony jest to, że mobilni są znacznie bardziej niecierpliwi w porównaniu z typowym użytkownikiem komputera. Trend i przyzwyczajenie do „bycia w ruchu” sprawia, że mobilni internauci wymagają szybkiego i łatwego dostępu do informacji. Prawdopodobieństwo tego, że będą przeglądać Twoją witrynę tak długo, jakby robili to przy komputerze jest znacznie mniejsze.

Poniżej prezentujemy dziesięć podstawowych wskazówek, jak stworzyć idealną stronę mobilną dla swojej firmy:

1. Zoptymalizuj bieżącą witrynę pod kątem przeglądania na urządzeniach mobilnych. Zorganizowanie głównego menu wokół większych, prostych ikon gwarantuje, że strona będzie zrozumiała już na pierwszy rzut oka. Postaraj się, aby użytkownicy nie musieli powiększać i zmniejszać stron.

2. Upewnij się, że najważniejsze i najbardziej poszukiwane informacje są łatwo dostępne. Dostęp do kluczowych informacji nigdy nie powinien wymagać więcej niż dwóch kliknięć.

3. Nie przeładowuj stron! Jeśli chodzi o rozmiar ekranu smartfona, punktem odniesienia może być najczęściej kupowany w Polsce Samsung Galaxy SIII z ekranem 4,8 cala. Nie przesadź z ilością informacji na ekranie.

4. Kiedy użytkownik uzyskuje dostęp do Twojej witryny z poziomu urządzenia mobilnego, automatycznie przekierowuj go do mobilnej wersji witryny. Na głównej stronie umieść wyraźne łącze do witryny mobilnej i odwrotnie.

5. Postaraj się, żeby treść witryny była zwięzła, interesująca i konkretna. Użytkownicy mobilni nie lubią długich akapitów ani bloków tekstu. Wykorzystaj minimum treści potrzebnej do skutecznego przekazania informacji, jednocześnie używając krótkich, chwytliwych tytułów, aby zainteresować użytkownika.

6. Ogranicz konieczność przewijania! Kluczowe informacje powinny znajdować się na górze ekranu. W ten sposób, nawet jeśli trzeba będzie przewinąć stronę, użytkownicy mobilni najpierw zobaczą to, co najważniejsze.

7. Postaraj się, aby przeglądanie było maksymalnie proste! Najlepiej, gdybyś miał tylko jedno menu nawigacyjne na swojej witrynie. Jeśli jednak potrzebujesz więcej, użyj panelu nawigacyjnego, podobnie jak na Facebooku, gdzie różne panele otwierają się po lewej lub po prawej stronie.

8. Pomyśl, co mogą chcieć i co powinni móc zrobić goście Twojej głównej witryny, i przenieś te same funkcje do strony mobilnej. Pełna funkcjonalność mobilnej witryny wyeliminuje konieczność przełączania się na tradycyjną stronę i zaoszczędzi czas.

9.Wyróżnij swoje konta w mediach społecznościowych. Dodaj łącza do swoich profilów społecznościowych, aby zwiększyć liczbę fanów i łatwiej nawiązywać relacje z klientami.

10. Nie zapomnij o pozycjonowaniu witryny (SEO). Adresy URL i tagi to przydatne elementy SEO, które pomagają dodać witrynę mobilną do ogólnej strategii marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

A teraz odpowiedz sobie na pytanie: Czy posiadasz mobilną wersję swojej strony? Jeśli nie, co Cię powstrzymuje?

Do stworzenia mobilnej wersji swojej strony możesz wykorzystać Kreator Stron Mobilnych 1&1: https://www.1and1.pl/strony-mobilne.

 

 

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz