5 porad, jak zapełnić stronę dobrymi treściami

O popularności strony decyduje jej zawartość. Poniżej zamieszczamy kilka rad, jak tworzyć treści, dzięki którym łatwiej zatrzymasz na stronie swoich gości i zwiększysz szansę, że skorzystają oni z Twoich usług.

Pisz zwięźle, nie lej wody

Pamiętaj: użytkownik nie lubi tracić czasu. Oczekuje, że na Twojej stronie szybko przyswoi potrzebne mu  informacje o produktach i usługach. Gdy wyczuje, że zamiast dostarczać rzetelnych treści „lejesz wodę”, natychmiast opuści witrynę. Dlatego pisz zwięźle i rzeczowo. Operuj konkretami, unikaj ogólników. Przekonuj, że zalety Twoich produktów spełniają potrzeby klienta – np. drzwi antywłamaniowe spełniają potrzebę bezpieczeństwa itp.

Dodawaj na stronę multimedia

Żyjemy w czasach obrazu. Internauci chętniej oglądają filmy wideo niż czytają teksty. Zamieść na swojej stronie filmy o Twojej firmie lub branży, prezentacje multimedialne, infografiki oraz inne materiały interaktywne. Twoja strona łatwo przyciągnie uwagę użytkowników jako nowoczesna i atrakcyjna. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem agencji nieruchomości, mogłaby to być relacja wideo z ostatnich targów mieszkaniowych, na których miałeś własne stoisko.

Udzielaj porad online                              

Zrób listę najważniejszych problemów związanych z Twoją branżą, z którymi zmagają się Twoi klienci. Jako specjalista spróbuj im wskazać możliwe rozwiązania. Nie reklamuj przy tym nachalnie swojej oferty. Klienci sami – widząc, że masz wysokie kompetencje – skorzystają z Twoich płatnych usług. To świetny sposób na budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, np. w zakresie prawa, medycyny czy nauczania języków obcych. W tym celu najlepiej stwórz na stronie osobną zakładkę „Porady online”.

Zamieszczaj opinie klientów

Poproś zadowolonych klientów, aby dodali na Twoją stronę komentarz chwalący współpracę z Twoją firmą. Postaraj się, aby ich opinie nie były zbyt ogólne – np. „Firma wszystko zrobiła bardzo dobrze” – lecz aby zawierały konkretne informacje o wykonanej pracy lub Twoich umiejętnościach – np. „Jestem pod wrażeniem szybkości działania firmy. Dostarczyła towar na miejsce w jeden dzień!”.

Bądź obecny w prasie

Postaraj się zainteresować swoją działalnością gazety lokalne lub ogólnopolskie. Jeśli wzmianka o Twojej firmie pojawi się w artykule, będziesz mógł utworzyć na stronie zakładkę „Napisali o nas” lub „O nas w prasie”. Dzięki temu łatwiej przekonasz użytkowników o profesjonalizmie swojej firmy (pomyślą oni: „skoro piszą o firmie w prasie, musi być profesjonalna”). Jak zainteresować dziennikarzy? Przekonaj ich, że to, co robisz, jest innowacyjne, np. wprowadzasz w swojej szkole nieznany w Polsce rodzaj tańca afrykańskiego.

Grafika: Flickr, autor: Giulia Forsythe.

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz