5 rzeczy, o których zapomniałeś na swojej stronie

Polskie firmy dostrzegają potencjał Internetu. Wystarczy porównać raport 1&1 z 2011 roku, z którego wynikało, że blisko połowa przedsiębiorstw w Polsce nie ma strony internetowej. Natomiast dwa lata później – jak zbadała Unia Europejska – takich firm pozostało już tylko 34%. Wniosek jest prosty: coraz więcej polskich przedsiębiorców zauważa potrzebę założenia strony internetowej. Na dodatek dziś każdy może to łatwo zrobić, ponieważ ma łatwy dostęp do wszelkiego rodzaju narzędzi, kreatorów czy CMS-ów.

Jednak tworząc stronę w jednym z takich rozwiązań, często stajemy przed dylematem – co właściwie powinniśmy na niej umieścić? Jasne, że trzeba opisać produkty i usługi, dodać informacje kontaktowe i tym podobne. Jednak taki podstawowy „rdzeń” strony możemy łatwo rozbudować, czym wyróżnimy się na tle konkurencji. Niektóre narzędzia oferują predefiniowane sekcje i moduły (a 1&1 MyWebsite nawet teksty i zdjęcia dopasowane do konkretnej branży), ale jeśli korzystamy np. z WordPressa, wtedy nie mamy już tak lekko. Dlatego poniżej przygotowałem zestawienie kilku sprawdzonych pomysłów, które znacząco wzmocnią skuteczność Twojej firmowej strony internetowej.

Referencje klientów.  Możesz wyrażać się w samych superlatywach o swoich usługach, ale nic tak nie dowodzi jakości, jak pochlebne zdanie osób, które z nich korzystały. Szczere słowa klientów i opisy prawdziwych sytuacji, w których postawili na współpracę z Tobą będzie idealnym świadectwem Twojej rzetelności i profesjonalizmu.

FAQ – odpowiedzi na często zadawane pytania. Umieszczenie takiej sekcji na stronie rozwiązuje dwa problemy. Po pierwsze, zmniejsza częstotliwość, z jaką dzwoni Twój telefon. Nie musisz wciąż odpowiadać na powtarzające się pytania i masz więcej czasu na prowadzenie firmy. Po drugie, pokazujesz zalety swojego produktu, umieszczając w tej sekcji odpowiedzi na wszelkie wątpliwości, jakie mogą mieć klienci przed zakupem. Łatwo zbierzesz listę bieżących pytań i problemów na podstawie e-maili i telefonów, które dostajesz od klientów.

Elementy wzmacniające wiarygodność. Ludzie wciąż pozostają nieufni wobec Internetu. Dlatego nie wahaj się umieścić na stronie skanów wszelkich certyfikatów, jakie posiada Twoja firma, a także grafik wspomagających poczucie bezpieczeństwa, jak np. pieczęć 1&1 SiteLock. Jest to szczególnie istotne, jeśli oferujesz klientom możliwość zakupu produktów i dokonania płatności online.

Mobilna wersja strony. Według przeróżnych statystyk, smartfony zdobywają coraz większą popularność. Jeszcze ciekawsze są wyniki badań charakteru „klienta mobilnego”. Otóż klient odwiedzający stronę na smartfonie jest dużo bardziej zdecydowany na zakup usługi lub produktu niż osoba odwiedzająca stronę na komputerze. Oznacza to, że jeśli ktoś wchodzi na stronę np. warsztatu samochodowego przez telefon, jest bardzo prawdopodobne, że w niedługim czasie pojawi się w nim również fizycznie. Dlatego warto ułatwić takiemu klientowi znalezienie Twojej firmy, serwując mu stronę zoptymalizowaną dla urządzeń mobilnych. Możesz to zrobić np. za pomocą Kreatora Stron Mobilnych 1&1.

Blog. Prowadzenie bloga zwiększa liczbę miesięcznych odwiedzin o ponad połowę. Ale to nie jedyna zaleta. Blog jest także doskonałym narzędziem do pozycjonowania strony, zwiększając jej widoczność w Google. Ponadto, możesz wykorzystać bloga do nawiązania i utrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Za pomocą bloga budujesz wizerunek firmy, która nie tylko świetnie odnajduje się w swojej branży, ale także jest otwarta na klienta.

Chciałbyś dodać coś do tej listy? A może uważasz, że któryś z powyższych pomysłów jest zupełnie nietrafiony? Chętnie przeczytam Twoją opinię!

Zdjęcie: Flickr, autor: The Gate Design Group

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz