Podstawy blogowania

Blogi sprawiły, że w Internecie obecny może być każdy. Nie tylko ci, którzy znają się na projektowaniu stron albo umieją kodować w różnych językach programowania. Jeśli właśnie budujesz swoją pierwszą witrynę, stworzenie bloga będzie doskonałym sposobem na zaistnienie w sieci – wystarczy wybrać dowolny szablon i już można publikować. Najpopularniejszą na świecie platformą blogerską jest WordPress. Po napisaniu kilku pierwszych artykułów zacznij myśleć o tym, jak z biegiem czasu będziesz chciał rozwinąć swojego bloga. Możesz na przykład dodać sklep internetowy i inne funkcje do swojej już istniejącej witryny opartej na WordPressie.

Blog stanowić może także doskonale uzupełnienie dla już istniejącej strony – jego chronologiczna natura sprawia, że jest użytecznym narzędziem do regularnego zamieszczania wiadomości albo informacji o promocjach.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem, koniecznie przeczytaj poniższe wskazówki, aby upewnić się, że Twój przyszły blog będzie spełniał oczekiwania czytelników:

1. Jakie jest przeznaczenie bloga? Jeśli zamierzasz prowadzić osobisty dziennik w sieci i zależy Ci na popularności, skup się na konkretnym temacie – na którejś ze swoich pasji, na ulubionym zespole sportowym albo hobby. Bądź wiarygodny.

2. Jeśli planujesz dodać blog do swojej strony firmowej, upewnij się, że ma on związek z Twoją działalnością i powstrzymaj się od głoszenia osobistych opinii, chyba że mają one bezpośredni związek z tematem.

3. Korzystaj z kategorii i tagów – w ten sposób czytelnicy bloga łatwiej odnajdą treść, która ich interesuje.

4. Treść jest niezależna od projektu. W blogowaniu – zwłaszcza za pomocą WordPressa musisz skupić się na treści, a następnie rozważyć różne ustawienia bloga i zmienić jego wygląd, wstawiając dodatkowe elementy, takie jak wtyczki, narzędzia wyszukiwania i informacje kontaktowe.

5. Pamiętaj o złotej regule projektowania: nie komplikuj. Czy w druku, czy w Internecie mniej znaczy więcej. Czytelność jest ważniejsza od krzykliwych efektów i układów barw. Na początek wybierz prosty motyw, który ułatwi czytanie bloga – zwykle jest to czarny tekst na prostym, jasnym tle. Unikaj też dołączania zbyt wielu rozpraszających dodatków i niepotrzebnych wtyczek.

Blog jest bardzo przydatnym narzędziem promocji Twojej firmy, które nie wymaga dużej wiedzy technicznej – wystarczy chęć i chwila wolnego czasu!

Grafika: Flickr, autor: Dimitar Nikolov

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz