Jak założyć firmowy kanał na YouTube

Jednym z najważniejszych trendów panujących na rynku usług internetowych jest obecnie postępująca wizualizacja treści. Widać to chociażby po rosnącej popularności serwisów graficznych takich jak np. kwejk czy 9gag, a także serwisów wideo, takich jak YouTube. Używanie elementów wizualnych może być  także korzystne dla małych firm.

Jeśli tylko masz kamerę wideo i dostęp do komputera, możesz założyć swój kanał na YouTube. Jest to prosta i stosunkowo niedroga metoda dotarcia do widzów oraz doskonały sposób na promowanie firmy w mediach społecznościowych. Poniżej prezentujemy kilka rad dotyczących tworzenia treści wideo dla małej firmy:

  • Filmy powinny być krótkie i na temat. Zbyt długie wideo znudzi widzów. Jeśli nie możesz powiedzieć wszystkiego, co chcesz, w ciągu kilku minut, podziel swoją opowieść na kilka odcinków.
  • Edytuj wideo zgodnie z profesjonalnymi standardami. Nawet jeśli nie jesteś zawodowym filmowcem, podstawowe oprogramowanie do edycji wideo powinno zapobiec niezręcznym przerwom między ujęciami. Proste w obsłudze i co najważniejsze darmowe oprogramowanie do obróbki wideo oferuje Microsoft – Windows Movie Maker.
  • Jeśli nie masz dużego doświadczenia w kręceniu wideo, postaw na prostotę. Czasem wystarczy jedno ujęcie z nieruchomego statywu, żeby wyrazić swoje myśli.
  • Na końcu wideo dołącz „wezwanie do działania”. Zachęć klientów do odwiedzenia sklepu, sprawdzenia strony internetowej albo wypróbowania produktu. Jeśli zdołałeś przykuć ich uwagę przez czas trwania filmu, to powinni być również zainteresowani odwiedzeniem Twojej strony.

Jeśli zastanawiasz się, co mógłbyś zaprezentować w swoim filmie, aby był atrakcyjny dla konsumentów, zobacz nasze propozycje poniżej, może zainspirują Cię do działania:

  • Rozwiąż typowy problem konsumenta za pomocą instruktażowego filmu albo sesji informacyjnej.
  • Użyj swojej wiedzy, aby przedstawić siebie i swoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie.
  • Opublikuj nagrania seminariów internetowych albo innych prezentacji.
  • Opowiedz historię swojej firmy za pośrednictwem wideo.

Podobnie jak w większości sieci społecznościowych, aby wykorzystać pełen potencjał kanału na YouTube’ie, musisz zadbać o dobry design. Oto kilka wskazówek projektowych:

  • Wymyśl atrakcyjną nazwę kanału, będzie ona pojawiać się na liście wyników wyszukiwania Google’a i  w kategoriach YouTube’a.
  • Napisz interesujący opis kanału. Powinien on odnosić się do treści, którą będziesz prezentować w kanale.
  • Zastosuj barwy i logo firmy na swojej stronie YouTube’a.
  • Dodaj łącza do firmowej witryny internetowej oraz innych profili w mediach społecznościowych.
  • Wybierz odpowiednie kategorie do oznakowania swoich filmów.

YouTube może być świetnym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów Twojej firmy oraz źródłem dodatkowego ruchu na Twojej stronie. Dlatego też zachęcamy do tworzenia firmowych kanałów i dzielenia się treścią z odwiedzającymi.

Zdjęcie: Flickr, autor: Rego Korosi

 

 

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz