Co zrobić, żeby Twoje wiadomości e-mail nie były oznaczane jako spam?

Jednym z niebezpieczeństw marketingu e-mail jest to, że Twoje wiadomości mogą zostać nieprawidłowo oznaczone jako spam. W rezultacie wiele Twoich e-maili nie zostanie nawet dostarczonych do skrzynki pocztowej odbiorcy albo trafi do folderu „śmieci”. Istnieją narzędzia do dostarczania e-maili, które wykrywają adresy odrzucające wiadomości i natychmiastowo usuwają je z listy mailingowej.

Jednak możesz też pomóc sobie sam, postępując zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  • Upewnij się, że Twoja lista mailingowa jest „dobrej jakości”, innymi słowy — że zawiera tylko adresy e-mail osób, które dobrowolnie zgodziły na otrzymywanie Twoich wiadomości. Najlepszym rozwiązaniem przy tworzeniu list jest stosowanie metody podwójnego wyrażania zgody — użytkownik najpierw zapisuje się, a następnie potwierdza subskrypcję przez e-mail.
  • Nigdy nie korzystaj z innych list — czy to zakupionych, czy wypożyczonych, czy też przesłanych Ci przez inne firmy bez tych samych opcji wyrażania zgody, co w przypadku Twoich list mailingowych. W pierwszej wiadomości wyjaśnij, dlaczego kontaktujesz się z odbiorcą, żeby natychmiast nie oznaczył jej jako spamu.
  • Na początku każdej wiadomości jasno określ cel, w którym się kontaktujesz, żeby adresaci dokładnie wiedzieli, co otrzymują i dlaczego.
  • Dołącz dobrze widoczny przycisk do rezygnacji z subskrypcji, aby odbiorcy mogli wypisać się z Twojej listy mailingowej, zamiast oznaczać Twoją wiadomość jako spam.
  • Zadbaj o wysoką jakość swoich wiadomości. Projektuj je profesjonalnie i nie przesadzaj z reklamami. Nie tylko zwiększa to szansę, że wiadomości zostaną dostarczone, ale również ogranicza prawdopodobieństwo, że ktoś oznaczy je jako spam.
  • Nigdy nie wysyłaj wiadomości częściej, niż obiecywałeś. Jeśli ktoś zapisuje się na dwutygodniowy newsletter, powinien otrzymywać jedną wiadomość na dwa tygodnie, kropka.
  • Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest powiadamianie użytkowników o ich subskrypcjach: wysyłaj jedną wiadomość, nie częściej niż raz na sześć miesięcy, przypominającą odbiorcom o ich subskrypcji i umożliwiającą wypisanie się z listy mailingowej. Nie mieszaj tego z innymi wiadomościami, promocyjnymi czy o innym charakterze.

Mamy nadzieję, że te proste wskazówki pomogą Ci w planowaniu Twoich kampanii mailingowych.

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz