Jak dobrze zacząć kampanię e-mail?

Niedawno na blogu pisaliśmy o tym, jak zaplanować skuteczną kampanię e-mail marketingu. Opisaliśmy również narzędzie, za pomocą którego można łatwo stworzyć newslettera. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy Wam przybliżyć, co zrobić, by kampania była nie tylko dobrze zaplanowana, ale też przyniosła długofalowe pozytywne efekty. Każda kampania e-mail jest oparta o komunikację, tyle że za pośrednictwem medium, jakim jest Internet i poczta e-mail. Warto zatem zacząć komunikację od powitania, wysyłając specjalnie przygotowaną wiadomość.

Powitalna wiadomość e-mail przede wszystkim przedstawia Cię najnowszemu subskrybentowi. Powinna również być na tyle dobrze przemyślana, by stworzyć silną więź i zachęcić go do otwierania wszystkich przyszłych wiadomości, które wyślesz do jego skrzynki odbiorczej. Wiadomość powitalna może być również dobrą okazją do zwiększenia sprzedaży. Jeśli chcesz, żeby Twoje wiadomości powitalne były efektywne, postępuj zgodnie z pięcioma poniższymi wskazówkami:

1. Dbaj o porządek na liście mailingowej

Stosuj metodę podwójnego wyrażania zgody, gdzie Twój odbiorca najpierw zapisuje się do newslettera, a wiadomość powitalną wysyłasz do potwierdzenia wyrażonej wcześniej zgody. Dzięki takiej ścieżce uaktywnienia subskrypcji będziesz wiedział, że na Twoją listę mailingową dobrowolnie zapisała się konkretna osoba, a nie spamer albo inna osoba o złych intencjach. Ogranicza to również ryzyko odrzucenia poczty, ponieważ subskrybent potwierdza, że adres e-mail jest prawidłowy i używany, a ponadto należy do kogoś, kto rzeczywiście chce otrzymywać Twoje wiadomości.

2. Określ swoją tożsamość

Ryzyko utraty subskrybenta zwiększa się, im dłużej ktoś czeka od zapisania się na listę do otrzymania pierwszej wiadomości. Dzięki natychmiastowemu wysłaniu wiadomości powitalnej możesz jasno określić tożsamość swojej marki, dopóki jest ona świeżo obecna w umyśle subskrybenta. Możesz stworzyć powitalną wiadomość e-mail w oparciu o ten sam szablon graficzny, którego używasz w zwykłych wiadomościach, w ten sposób budując jeszcze mocniejszą świadomość Twojego brandu. Nie zapomnij przypomnieć w powitalnym e-mailu, żeby odbiorcy dodali Twój adres do listy zaufanych nadawców.

3. Zwiększ zaufanie

Inną zaletą wiadomości powitalnej opartej na standardowym szablonie jest to, że nie tylko dziękuje odbiorcy za zapisanie się na listę, ale również daje mu wizję tego, czego może oczekiwać po przyszłych mailach. Jasno określ, jak często będzie otrzymywał wiadomości, i zaprezentuj mu, jaka będzie ich treść. Przypomnij też, że przyszłe wiadomości będą zawierać klarowne instrukcje na temat wypisywania się z listy subskrybentów. Jest to bardzo ważne, bo pomaga uniknąć oznaczenia Twojej poczty jako spamu.

4. Zapewnij użyteczną usługę

Wiadomość powitalna może służyć nie tylko do potwierdzenia subskrypcji. Możesz dołączyć do niej przydatne informacje, na przykład dane logowania, aby subskrybent mógł je zapisać do przyszłego użytku. Jeśli powitalny e-mail jest częścią procesu podwójnego wyrażania zgody, wykorzystaj go, żeby zachęcić subskrybentów do określenia preferencji odnośnie rodzaju przesyłanych wiadomości oraz częstotliwości ich otrzymywania. Takie podejście ma tę dodatkową zaletę, że zachęca ich do ponownej wizyty w Twojej witrynie.

5. Zwiększ wskaźnik otwierania wiadomości

Do wiadomości powitalnej warto dołączyć jakąś specjalną ofertę — ktoś, kto właśnie zapisał się na listę mailingową, najwyraźniej jest pozytywnie nastawiony do Twojej marki, więc jest to idealny moment, żeby spróbować mu coś sprzedać. Nie bądź zbyt agresywny — nie chcesz przecież, żeby odbiorca od razu kliknął link „anuluj subskrypcję” albo oznaczył wiadomość jako spam — ale spróbuj wykorzystać fakt, że piszesz do kogoś, kto prawdopodobnie jest otwarty na oferty.

Jeśli masz jeszcze jakieś wskazówki, którymi chciałbyś się z nami podzielić – zachęcamy do komentowania!

Grafika: Flickr, autor: Keri J

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz