Dekalog pozycjonowania sklepu internetowego

Podczas zakupów w Internecie wielu klientów używa wyszukiwarek, by znaleźć interesujące ich produkty. Dlatego warto poświęcić trochę czasu, aby zobaczyć, jakich terminów używają klienci do wyszukiwania Twoich produktów, i jak możesz zoptymalizować swój sklep, żeby wspiąć się w rankingach.

Podstawowe pytanie brzmi: jak klienci mają kupować w Twoim sklepie, skoro nie mogą go znaleźć? Dzięki optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek (SEO) możesz nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale również polepszyć wskaźnik konwersji. Dlatego powinieneś zacząć od zdefiniowania strategii pozycjonowania swojego sklepu. Musisz przede wszystkim doskonale znać swoje produkty, a także dokładnie zbadać działania konkurentów: jak sprzedają oni i prezentują swoje towary? Jak rozmawiają z klientami? Jak organizują treść?

Po odwiedzeniu i przeanalizowaniu ich stron zrób burzę mózgów (najlepiej z osobami zarówno z Twojej firmy, jak i z zewnątrz – np. Twoimi znajomymi) na temat firmy oraz produktów. Zbierz pomysły na słowa kluczowe, które pierwsze przyjdą do głowy uczestnikom burzy i wyselekcjonuj 5-10 najczęściej powtarzających się. Jeśli na przykład sprzedajesz akcesoria do smartfonów, jedną z pierwszych fraz, które mógłbyś zanotować, będzie właśnie „akcesoria do smartfonów”, albo konkretniej, nazwy tych akcesoriów: słuchawki, etui, plastikowe okładki itd. Jeśli jeszcze nie korzystałeś z narzędzia Planer słów kluczowych Google AdWords, to warto to zrobić – pomoże Ci dowiedzieć się, jakich słów kluczowych internauci szukają najczęściej.

Jeśli potencjalny klient znajdzie Twoją stronę, wygrałeś połowę bitwy. Drugą połową będzie przekonanie go, żeby został na Twoich stronach i dokonał zakupu w Twoim sklepie. Pomóc w tym mogą oryginalne teksty w witrynie: Google i inne wyszukiwarki nagradzają oryginalność wyższą pozycją w rankingu. Oznacza to, że strony z oryginalną zawartością są oceniane lepiej przez algorytmy wyszukiwania i mają większą szansę na to, że zostaną znalezione. Jeśli jednak postanowisz opisywać swoje produkty prostymi, typowymi słowami, pamiętaj, że ktoś inny mógł użyć ich przed Tobą. Co w takim razie odróżni Twój internetowy sklep od wielu innych konkurencyjnych?

Niezależnie od tego, jaki cel Tobie przyświeca: czy chcesz uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek, czy też odróżnić się od konkurentów, powinieneś opisywać i prezentować produkty tak, jakbyś prowadził konwersację z klientami. Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś Ty był klientem, co chciałbyś wiedzieć, kupując produkty? Przyjrzyj się poniższym 10 wskazówkom, aby dowiedzieć się, co możesz zrobić, żeby zoptymalizować swój sklep pod kątem wyszukiwarek:

1. Nie komplikuj. Używaj krótkich, ale treściwych zdań, czytelnych i zrozumiałych.

2. Im krócej, tym lepiej. Nagłówki powinny liczyć od 40 do 60 znaków (wyszukiwarki nie skanują dłuższych tekstów); nie zapomnij o użyciu słów kluczowych.

3. Przechodź prosto do rzeczy. Daruj sobie długie wstępy w stylu „Witamy w naszym sklepie”, najważniejsze rzeczy umieść na początku (dotyczy do wszystkiego: nagłówków, tekstu…).

4. Poprawny język. Unikaj błędów w pisowni i pisz tak naturalnie, jak potrafisz. Twój sklep stanowi internetowe przedłużenie rozmowy, jaką prowadziłbyś twarzą w twarz z klientem.

5. Słowa kluczowe. Jak już wspomniano, użytkownicy intuicyjnie wyszukują słowa, które najlepiej reprezentują to, czego szukają. Skorzystaj z narzędzia Google, aby dowiedzieć się, jakie to słowa.

6. Dołączaj treści. Dodawaj odsyłacze do zewnętrznych stron, na przykład serwisów społecznościowych, bloga itd.

7. Unikaj nachalnego marketingu. Nie posługuj się wyświechtanymi frazami w rodzaju „Najlepszy produkt w historii”, ponieważ bywają one postrzegane jako obietnica, której nie da się spełnić. Spróbuj użyć przycisków z wezwaniem do akcji, aby przyciągnąć uwagę klienta.

8. Uporządkuj treść. Jeśli Twój sklep sprzedaje różne produkty, na przykład dla kobiet i dla mężczyzn, zorganizuj treść według kategorii. Jest bardzo prawdopodobne, że produkty interesujące dla kobiet nie będą cieszyć się zainteresowaniem mężczyzn.

9. Używaj cyfr zamiast liczb zapisanych słowami. Korzystaj z okrągłych liczb (takich jak 5, 10, 100 itd.), żeby przyciągnąć uwagę odwiedzających.

10. Aktualizuj treść. Nie zapominaj, że handel elektroniczny nieustannie się zmienia. Śledź najnowsze trendy i adaptuj sklep tak, aby oferował klientom jak najlepsze wrażenia.

Jeśli chciałbyś coś dodać – zachęcamy do komentowania!

 

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz