Jak wybrać odpowiedni pakiet hostingowy?

Aktualnie posiadanie strony WWW w przypadku nawet małych firm staje się koniecznością. Jest tak dlatego, że zmienił się sposób, w jaki potencjalni klienci szukają informacji o firmie i potrzebnych im produktach i usługach. Powszechny dostęp do Internetu i rozwój technologii sprawiły, że informacji najczęściej szukamy w sieci, nawet nie wychodząc z domu. Jeśli jednak zajdzie potrzeba znalezienia informacji „w ruchu”, mamy pod ręką smartfona czy tablet.

Dla wielu właścicieli małych firm wybieranie pakietu hostingowego do stworzenia strony to jednak zupełnie nowe doświadczenie. Aby ułatwić podjęcie decyzji i przybliżyć ten proces, przygotowaliśmy artykuł, w którym wyjaśniamy na co zwrócić uwagę przy wyborze najlepszego dostawcy hostingu dla Twojej firmy.

Czym jest hosting

Pierwszym krokiem jest przede wszystkim zrozumienie tego, czym tak naprawdę jest hosting. Oferty hostingu są niczym innym, jak udostępnieniem przez dostawcę określonych usług internetowych. Firma hostingowa oddaje do dyspozycji klienta określoną powierzchnię dysku twardego, określoną maksymalną ilość danych do przesłania przez łącza internetowe serwerowni oraz udostępnia usługi obsługiwane przez serwerownię. Dla klienta oznacza to przede wszystkim możliwość założenia własnej strony WWW, utworzenie kont e-mailowych czy stworzenia baz danych na potrzeby swoich serwisów.

Oceń swoje potrzeby

Kolejnym bardzo ważnym etapem wybierania optymalnego pakietu hostingu dla Twojej firmy jest ustalenie, czego potrzebujesz, żeby odnieść sukces. Musisz przede wszystkim przeanalizować zarówno swoje potrzeby, jak i możliwości, m.in. przewidywany ruchu na stronie, przeznaczenie strony oraz budżet. Określ przepustowość i przestrzeń na dane, które umożliwią Ci skuteczne zarządzanie witryną. Jeśli masz trudności z wyborem odpowiedniego pakietu, wybierz dostawcę hostingu, który potrafi przewidzieć Twoje potrzeby, doradzi w wyborze i pozwoli Ci dostosować hosting w miarę rozwoju firmy.

Zbadaj dostępne opcje

Pakiety hostingu WordPressa oferowane przez 1&1 obejmują odpowiednie wersje PHP i MySQL – języków programowania, które stanowią podstawę stron internetowych – żeby umożliwić Ci szybkie i łatwe stworzenie witryny. Ponadto masz do wyboru pakiety oparte na Windows i na Linuksie. W przypadku szczególnie małych firm dość istotne obok prostoty działania i tworzenia treści jest także możliwość wzbogacenia swojej witryny w pomocne i ciekawe widgety. Przykładowe widgety, które nie tylko wzbogacą funkcjonalność strony, ale także poprawią  jej estetykę to np. integracja zdjęć z albumów Picasa, ułatwienie kontaktu dzięki przyciskowi Skype, rozszerzenie sieci kontaktów zawodowych za pomocą profilu LinkedIn, sprzedawanie produktówonline przez Shopify, angażowanie społeczności fanów dzięki połączeniu z Facebookiem i Twitterem czy umieszczenie w witrynie prezentacji SlideShare. Sprawdź, czy dostawca hostingu oferuje bibliotekę aplikacji do instalowania na stronie.

Wybierz pakiet

Wybór odpowiedniego pakietu hostingowego będzie kluczowy dla firm z sektora MSP, które przewidują bardziej skomplikowane projekty, niewymagające jednak od serwerów zwiększonej wydajności, jak np. prowadzenie strony na bazie platformy WordPress lub prosty sklep internetowy. Jeśli nie możesz się zdecydować — bez względu na to, czy jesteś nowicjuszem, czy też nie umiesz określić konkretnych potrzeb swojej strony — prawdopodobnie na początek najlepiej będzie wybrać pakiet podstawowy.  Większość dostawców hostingu pozwala zmieniać pakiety w miarę rosnących wymagań, więc niczym nie ryzykujesz. Warto też wybrać pakiet, który umożliwia łatwe utworzenie zapasowej kopii plików witryny. Żeby zagwarantować ciągłą dostępność Twojej witryny, 1&1 oferuje bezpłatnie automatyczny backup.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci podczas wyboru hostingu dla Twojej firmy.

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz