Subiektywne podsumowanie roku w branży internetowej

Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. To dobry czas na wszelkiego rodzaju podsumowania i prognozy. Dlatego też razem z kluczowymi blogerami i dziennikarzami IT postanowiliśmy przyjrzeć się branży internetowej w mijającym roku i pokusiliśmy się o nakreślenie trendów na rok 2015. Najpierw naszych „respondentów” spytaliśmy o podanie najważniejszych trendów w takich obszarach jak: kreowanie stron internetowych, social media, e-marketing, bezpieczeństwo w sieci i hosting, a następnie spotkaliśmy się, aby wspólnie podyskutować o wynikach ankiety.

Jesteście ciekawi jakie były rezultaty? Poniżej znajdziecie odpowiedzi, a pod tym linkiem prezentację:

Przede wszystkim responsywność!

Za najważniejsze trendy 2014 roku w kategorii „Kreowanie stron internetowych”  nasi respondenci uznali responsywność, rozwój WordPressa oraz uproszczenie interakcji z użytkownikiem. 2015 rok zdaniem dziennikarzy i blogerów upłynie również pod znakiem responsywnego designu, związanego z tym trendem dotyczącym mobilnych witryn, uproszczeniem designu i większej personalizacji interfejsów.

Facebook czy YouTube oto jest pytanie!

W obszarze mediów społecznościowych w 2014 roku wciąż królował Facebook. Krzysztof Gontarek z Dziennika Internautów zauważył jednak, że coraz bardziej widoczna staje się migracja użytkowników młodszego pokolenia w kierunku mediów obrazkowych, takich jak Instagram lub Snapchat. Za interesujące kierunki rozwoju social media uznano również sprzedaż przez SM oraz komunikację wykraczająca poza informowanie o nowościach. Jednocześnie, jak zauważyli nasi respondenci, 2014 to rok informacyjnego chaosu w mediach społecznościowych. Jeśli chodzi natomiast o prognozy na 2015 rok, to jako medium, które może zdetronizować Facebooka, wymieniano przede wszystkim YouTube. Grzegorz Marczak z Antyweb.pl zauważył, że już teraz na YouTubie można znaleźć odpowiedź na praktycznie każde pytanie, zwłaszcza z kategorii „How to…”.

Te same mechanizmy – inne działania!

Kolejną omawianą kategorią był e-marketing. Jak wynikało z ankiety, najważniejszym trendem kończącego się roku była reklama natywna, czyli taka, która dobrze wpasowuje się w proces obcowania z danym medium czy przedmiotem. Jednak jak zauważyli goście, reklama natywna istnieje od zawsze, np. jako product placement, a nowe nazewnictwo jest sztucznym tworem. Duże znaczenie w 2014 miały i będą mieć w 2015 roku takie trendy jak współpraca firm z blogerami i vlogerami oraz uproszczenie mechanizmów sprzedaży z pozycji reklamy.

Jedyna nadzieja w podwójnym uwierzytelnianiu?

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w sieci, 2014 rok upłynął według blogerów i dziennikarzy pod znakiem głośnych włamań do dużych baz danych i wycieków informacji, np. z chmury iCloud czy haseł do kont Google. Takie zjawiska jak: korzystanie z chmury, włamywanie się do dużych baz danych i związany z tym spadek bezpieczeństwa zostały uznane za najważniejsze w 2014. Na 2015 rok nasi respondenci przewidują natomiast wypracowanie nowych sposobów zapewnienia bezpieczeństwa takich jak podwójne uwierzytelnianie podczas próby dostępu do ważnych zasobów. Zdaniem Dariusza Hałasa z Softonet.pl jest to technologia przyszłościowa i z czasem będzie ona coraz mniej uciążliwa dla użytkownika, a co za tym idzie – powszechniejsza.

Hosting to za mało!

Ostatnią omówioną kategorią był hosting. Za najważniejszy trend zarówno w 2014, jak i 2015 nasi goście uznali rozwój usług kompleksowych w ofertach hostingowych. W 2014 popularnym trendem był także rozwój i użycie kreatorów stron. W przyszłym roku respondenci przewidzieli natomiast polepszenie poziomu obsługi klienta.

„Ten rok był dla nas kolejnym rokiem owocnej pracy: wprowadziliśmy do naszej oferty w Polsce nowe serwery oraz pakiety usług związanych z serwerami takie jak np. nowy pakiet M w ofercie serwerów VPS. Rozszerzyliśmy również naszą ofertę hostingową o profesjonalny hosting pod WordPressa i Performance Hosting dla wymagających. Staraliśmy się odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, a naszą ofertę kreować z uwzględnieniem światowych trendów.” – podsumował 2014 rok Marek Toporowicz z firmy 1&1.

A jakie według Was będą trendy w 2015 roku?

Kategoria: Aktualności | Hosting i serwery | MyWebsite i aplikacje | Technologia
0 komentarzy0

Twój komentarz