Jak połączyć działania w social media ze strategią e-mail?

Wielu właścicieli firm planując strategię marketingową skupia się tylko na jednym spośród szerokiej gamy narzędzi marketingowych. Dobry przykład to wybór pomiędzy social media a kampaniami e-mail. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak połączenie mocnych stron obu form komunikacji z klientem. Media społecznościowe dają dostęp do zupełnie nowych odbiorców spoza listy subskrybentów newslettera. Ich działanie opiera się w dużej mierze na osobistych preferencjach i rekomendacjach (takich jak facebookowe „lajki”) i jeśli zaprezentujesz swoją firmę w atrakcyjny sposób, to możesz zyskać nowych subskrybentów.

Media społecznościowe, jak zresztą sama nazwa wskazuje, służą przede wszystkim do budowania relacji. Poprzez bezpośredni kontakt z klientami w takich serwisach, jak Twitter i Facebook, zachęcasz ich do większego zaangażowania i zainteresowania Twoją ofertą bez znacznego zwiększania kosztów ponoszonych przez firmę. Możesz nawet zachęcić użytkowników do tworzenia treści związanych z Twoją firmą oraz do wyrażania opinii, dzielenia się treścią i budowania społeczności wokół marki.

Kluczem najbardziej efektywnego dotarcia do potencjalnych klientów jest opracowanie strategii, która połączy zalety obu kanałów komunikacji. Poniżej znajdziecie wskazówki w jaki sposób zrobić to najbardziej efektywnie:

  • Usprawnij nawigację. Bardzo ważne jest, żeby klienci mogli łatwo poruszać się między Twoim newsletterem, stroną internetową i sieciami społecznościowymi. Dodaj wszędzie jasno oznaczone i dobrze widoczne przyciski, które zachęcą użytkowników do przechodzenia ze strony na stronę. Nie zapomnij też wstawić linków do subskrypcji e-mail w swoich serwisach społecznościowych. Wyszukaj w Google’u darmowe przykłady ikon społecznościowych, które będziesz mógł wykorzystać na swojej stronie.
  • Zachęć klientów do publikowania ocen, recenzji i opinii w mediach społecznościowych. Treści te możesz potem wykorzystać – po uzyskaniu wcześniejszej zgody – do kierowania subskrybentów e-mail do recenzji odpowiednich produktów.
  • Unikaj powielania treści. Stwórz jeden główny przekaz i podziel go na różne wątki, które będą dopasowane do każdego kanału komunikacji. Jednocześnie zadbaj o utrzymanie spójności przekazu. Możesz na przykład opublikować informacje o nowym produkcie na stronie internetowej, wzbudzić zainteresowanie poprzez zaprezentowanie go na Facebooku i Twitterze, a następnie użyć listy mailingowej, żeby rozesłać kupony rabatowe. Następnie za pomocą poczty e-mail zasięgnij opinii klientów i opublikuj je na Twitterze i Facebooku.
  • Badaj, jak klienci korzystają z każdego kanału. Może okazać się, że kanały pokrywają się w mniejszym stopniu, niż sądziłeś. Warto też wiedzieć, które media społecznościowe są najpopularniejsze wśród Twoich klientów. Facebook i Twitter oferują na przykład wewnętrzne statystyki. Dodatkowo dostępne są także liczne zewnętrzne narzędzia analityczne. Do śledzenia statystyk kliknięć w e-mail możesz użyć np. Freshmail czy GetResponse.
  • Pamiętaj, że osoby zapisujące się na listę mailingową za pośrednictwem mediów społecznościowych mogą oczekiwać czegoś innego, niż istniejący subskrybenci.
    W kierowanych do nich wiadomościach postaraj się zawrzeć więcej treści edukacyjnych, więcej indywidualnego podejścia i rekomendacji udzielanych przez innych klientów.

Jeśli masz jeszcze jakieś pomysły, to podziel się nimi w komentarzach!

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz