Mierzenie ruchu na stronie opartej na WordPressie

Dla każdego właściciela strony internetowej wiedza o liczbie odwiedzających jest niezwykle cenną informacją. Ponadto statystyki mówiące o tym, jakie typy stron lub sekcje witryny przyciągają najwięcej gości, pomagają opracować plan rozwoju strony. Istnieje wiele usług i narzędzi do śledzenia ruchu w witrynie, takich jak na przykład Google Analytics. Usługi te grupują ważne dane w oddzielnych łatwych do przeanalizowania sekcjach.

Utworzenie konta w Google Analytics jest całkowicie bezpłatne i wymaga tylko dodania do witryny kodu, który będzie pomagał w monitorowaniu. W przypadku strony opartej na WordPressie najlepiej wstawić go do pliku footer.php w motywie witryny. W ten sposób kod zostanie automatycznie dołączony do każdej podstrony i będzie działać w tle, więc strona będzie funkcjonować dokładnie tak, jak dotychczas, podczas gdy narzędzie będzie zbierać wszystkie dane o ruchu.

Jeśli jednak nie chcesz ingerować w pliki szablonowe WordPressa, polecamy instalację dedykowanej wtyczki, która znacznie ułatwi integrację WP z kontem w Google a także wyświetli w graficznej formie najważniejsze statystyki, dzięki czemu nie będziesz musiał logować się w panelu GA. Szczególnie polecamy Twojej uwadze Google Analytics for WordPress lub Google Analytics Dashboard for WordPress dostępne w katalogu pluginów na wordpress.org.

Informacje o odwiedzających, odsłonach stron, czasie spędzonym na stronie i inne dane statystyczne są bardzo ważne z perspektywy przyszłego rozwoju witryny. Kiedy próbujesz poszerzyć grono odbiorców, musisz wiedzieć, które podstrony są najpopularniejsze, jak goście trafiają na Twoją stronę i jakie wyszukiwane frazy generują najwięcej ruchu. Ponadto znajomość najrzadziej odwiedzanych podstron lub najmniej klikalnych elementów witryny to dobry punkt wyjścia do wprowadzenia ulepszeń, których skuteczność możesz śledzić z biegiem czasu.

Informacje o ruchu na stronie pomagają też zaplanować działania w czasie. Jeśli na przykład codziennie publikujesz coś nowego – artykuł, opis produktu, wpis na blogu – możesz przeanalizować dane o ruchu, aby zobaczyć, o jakiej porze dnia strona przyciąga najwięcej odwiedzających. Jeśli opublikujesz nową treść dokładnie o tej porze, zobaczy ją więcej odbiorców.

ZdjęcieiStockphoto.com/ekinyalgin

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz