Jak komunikować swoją markę w social media

Media społecznościowe są dziś nie tylko tańszym niż media tradycyjne kanałem dotarcia do odbiorców, lecz także skutecznym narzędziem budowania relacji z marką. Jednak jedną z największych przeszkód, na które napotykają małe firmy na swojej drodze do sukcesu w komunikacji ze swoimi klientami, nawet w social media, to ograniczone zasoby. Nie jest to jednak przeszkoda nie do pokonania, trzeba tylko podejść do tematu zarządzania komunikacją z głową. Promowanie marki w wielu kanałach social media ze świadomością, że nie da się nad nimi wszystkimi zapanować i efektywnie nimi zarządzać, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek, na co należy zwrócić uwagę aby efektywnie promować markę w sieci.

Wybierz mądrze

Jeśli brakuje Ci czasu, by dobrze zarządzać wszystkimi kanałami social media, skup się na dwóch lub trzech, które są najważniejsze dla Twojego grona odbiorców. Zbadaj, gdzie spędzają najwięcej czasu Twoi klienci (Facebook, Twitter, Pinterest itd.). W ten sposób zmaksymalizujesz efektywność poświęconego czasu, dobrze poznasz te serwisy oraz prawa, którymi się rządzą, i będziesz mógł wykorzystasz ich pełen potencjał.

Rozwijaj się ostrożnie

Jeśli opanowałeś strategię komunikacji w kilku najpopularniejszych kanałach społecznościowych i myślisz, by zabrać się za kolejne, najpierw zadbaj o to, żeby Twój przekaz był do nich dopasowany, a jednocześnie nie różnił się przesłaniem. Zanim więc dołączysz do nowej sieci społecznościowej opracuj wcześniej plan działania: zobacz co robi konkurencja, oceń, ile będziesz musiał zainwestować czasu i innych zasobów, dopasuj komunikację do prowadzonej w innych kanałach.

Oferuj wartościowe treści

Niezależnie od tego, w jakich kanałach społecznościowych prowadzisz komunikację ze swoimi klientami, i jaką formę ona przybiera, zawsze musisz dbać o to, by odbiorca czerpał korzyści z obcowania z marką. Musisz oferować swojej społeczności wartościowe i ciekawe dla niej treści: nowości branżowe, opisy i recenzje swoich produktów, ciekawostki o firmie lub informacje o aktualnych promocjach.

Los firmy zależy w dużej mierze od jej reputacji w sieci. Dziś na reputację marki ma wpływ to, jak firma komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Jeśli robi to dobrze – czyli w czytelny i spójny sposób – zyskuje nowych i podbudowuje lojalność obecnych klientów, co przekłada się na jej efektywność finansową.

Zdjęcie: Picjumbo.com

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz