3 rzeczy, które powinniście wiedzieć o WordPressie

W ciągu zaledwie ośmiu lat WordPress stał się jednym z najpopularniejszych narzędzi do projektowania stron internetowych. Obecnie 23 proc. wszystkich witryn działa w oparciu o WordPressa. Kluczowymi cechami tej platformy, dzięki którym zyskuje ona coraz większą popularność są: łatwość instalacji i użycia, szybki rozwój dzięki zaangażowaniu społeczności użytkowników, możliwość modyfikowania oraz ogromna liczba dodatkowych wtyczek i widżetów rozszerzająca funkcjonalność systemu. Ponadto ten popularny CMS o otwartym kodzie źródłowym jest całkowicie darmowy. Czego chcieć więcej?

Zobaczcie co powinniście wiedzieć na temat WordPressa zanim zdecydujecie się na skorzystanie z jego możliwości.

1. Nie tylko do blogów!

WordPress był jeszcze niedawno uznawany za „domyślny” system CMS dla blogerów. Właściciele firm często myślą, że nadal korzysta z niego tylko to grono użytkowników. W rzeczywistości jednak większość stron na WordPressie to nie blogi.

WordPressa używają obecnie przedsiębiorcy, dziennikarze, blogerzy i programiści, tworząc unikatowe projekty internetowe. Zajrzyjcie na strony CNN, amerykańskiej National Football League, serwisu technlogicznego TechCrunch i UPS, a zobaczycie, co można zrobić za pomocą WordPressa. Ten CMS napędza aktualnie ponad 74 milionów stron w internecie i liczba ta stale rośnie.

2. Odpowiedni dla każdego

WordPress oferuje funkcje, które umożliwiają zaprojektowanie strony każdemu użytkownikowi, bez względu na poziom jego wiedzy technicznej. Podczas procesu instalacji można wybrać motyw z biblioteki liczącej ponad 2500 różnych pozycji. Dzięki temu uda nam się zaprojektować atrakcyjną i dobrze funkcjonującą stronę małym kosztem. Trzeba pamiętać jednak o tym, że ze względu na to, że te motywy są bezpłatne nowa witryna może wyglądać i działać podobnie do innych.

Jeśli chcemy wyróżnić naszą stronę na tle innych warto zainwestować w dodatkowe wtyczki i widżety które pozwolą na dostosowanie motywów do potrzeb naszej firmy. Jeszcze większe możliwości odkrywają się przed użytkownikami, którzy mają doświadczenie w kodowaniu, co zapewnia im pełną kontrolę nad stroną. Modyfikowanie kodu witryny daje praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji.

Kolejnym sposobem na stworzenie niepowtarzalnej strony jest zamówienie motywu w firmie specjalizującej się w projektowaniu skórek do WordPressa lub zakup już gotowego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

3. Nigdy nie jest skończony

Każdy właściciel firmy wie, że zawsze można coś poprawić w jej funkcjonowaniu. To samo dotyczy WordPressa. Ponieważ jest to CMS o otwartym kodzie źródłowym, społeczność deweloperów i entuzjastów stale pracuje nad jego ulepszeniem. Różne punkty widzenia, poziomy doświadczenia i pomysły gwarantują, że do systemu zostaną dodane najnowsze i najlepsze rozwiązania. Wtyczki, widżety i motywy są regularnie aktualizowane. Stale pojawiają się też poprawki błędów i rozwijane są nowe koncepcje. Dzięki temu mniej więcej co sześć miesięcy wprowadzane są kolejne usprawnienia i funkcje. Do dziś ukazało się ponad 100 wersji WordPressa.

Więcej informacji o tym, jak 1&1 może pomóc Ci w prowadzeniu witryny opartej na WordPressie, znajdziesz na stronie http://www.1and1.pl/wordpress-blog-hosting.

Zdjęcie: Flickr, autor: Nikolay Bachiyski

Kategoria: E-biznes | Porady
0 komentarzy0

Twój komentarz