Efektywny copywriting, czyli jak dobrze tworzyć treść

Bez względu na wielkość Twojej firmy, skuteczna strategia komunikacyjna to klucz do sukcesu. Czy komunikujesz się ze swoimi klientami za pośrednictwem maila, telefonu, czy też osobiście – sposób, w jaki to robisz ma ogromne znaczenie. Jednym z kluczowych narzędzi komunikacji z bieżącymi i potencjalnymi klientami firmy jest strona internetowa. Warto przyłożyć się do opracowania jej kontentu merytorycznego oraz sposobu prezentacji treści.

Copywriting to jedno z podstawowych narzędzi w arsenale współczesnego marketingowca. W dużym uproszczeniu jest to sztuka tworzenia atrakcyjnych i skutecznych tekstów. Chodzi o posty, które zostaną zapamiętane, będą dla odbiorcy interesujące i przede wszystkim nakłonią go do działania lub zaszczepią w nim pożądaną przez nas ideę. Nie jest to jednak zadanie proste. Większość z nas potrafi napisać skuteczną wiadomość e-mail, ale już pisanie profesjonalnych tekstów marketingowych wymaga czasu i energii.

Pierwszy kontakt klienta z firmą często odbywa się poprzez stronę internetową. Żyjemy w świecie, który przyśpiesza z dnia na dzień, dlatego dzisiejsi klienci, zwłaszcza ci mobilni, są bardzo niecierpliwi i chcą otrzymywać informacje tu i teraz. Dlatego bardzo istotne jest, aby szybko i w sposób klarowny zaprezentować na stronie kluczowe dla nas komunikaty i propozycje.

Jak to  jednak zrobić skutecznie?

1. Przede wszystkim pamiętaj, że aby stworzyć efektywny tekst, trzeba skupić się na jego potencjalnym odbiorcy. Sprawdzić co go interesuje i czego potrzebuje, jakie potencjalne korzyści uzyskałaby z zastosowania produktów Twojej firmy, i napisać, dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie.

2. Staraj się unikać żargonu biznesowego. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i doskonale wiesz, co dane terminy oznaczają, ale Twoi klienci niekoniecznie. Postaw się na ich miejscu — wyobraź sobie, że jesteś kimś, kto kompletnie nie zna Twojej firmy — i bezlitośnie zredaguj tekst tak, żeby był zrozumiały dla każdego.

3. Przypomnij sobie własne doświadczenia ze stronami innych firm. Przyjrzyj się różnym stronom z pokrewnej branży oraz językowi, jakiego używają. Czy dobrze prezentują produkty i usługi? Ucz się od najlepszych i adaptuj ich pomysły do swoich potrzeb.

4. Pamiętaj, że treść merytoryczna jest bardzo ważna, ale warto zwrócić uwagę także na inne istotne elementy. Ludzie często podejmują decyzje pod wpływem emocji, dlatego weź pod uwagę nie tylko sam tekst, lecz także formę jego prezentacji. Jeśli masz problem z pisaniem teksów, a jeszcze trudniej jest Ci je w atrakcyjny sposób zaprezentować pomyśl o współpracy z zawodowym copywriterem i designerem.

Nie każdy właściciel firmy zdaje sobie sprawę, że jest zbyt blisko swoich projektów lub usług, aby pisać o nich obiektywnie i rzeczywiście myśleć o kliencie. Copywriter z zewnątrz może wnieść świeże spojrzenie, co pozwoli efektywnie dotrzeć z przekazem do odbiorcy.

Zdjęcie: Picjumbo.com

Kategoria: E-biznes | Kultura | Porady | Z Internetu
0 komentarzy0

Twój komentarz