Jak założyć profil firmowy na LinkedIn

LinkedIn to biznesowy serwis społecznościowy dedykowany profesjonalistom. Portal skupia ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie, a w Polsce z każdym rokiem zyskuje na popularności. W 2014 roku konto na tym portalu miało już ponad 2 miliony rodaków.

Jeśli zastanawiacie się po co tworzyć stronę firmową na LinkedIn, to odpowiedź jest prosta. Przede wszystkim, jest to dobry kanał dotarcia do profesjonalistów zainteresowanych określoną branżą. Serwis możemy wykorzystać, aby dzielić się wiadomościami i informacjami z użytkownikami śledzącymi działania naszej firmy oraz budować zaangażowanie wokół naszej marki. Portal pozwala ukierunkować wiadomości do określonych grup docelowych, dzięki czemu możemy sprofilować konkretny przekaz.

Dodatkowo mamy możliwość wykorzystania LinkedIn przy poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników. Portal udostępnia też narzędzia analityczne, które pomagają śledzić dane i trendy dotyczące Twojej strony na LinkedIn.

Wymagania LinkedIn

Zanim dodasz stronę firmową do LinkedIn, musisz skonfigurować osobisty profil, który powinien zawierać Twoje prawdziwe dane. Powinieneś też podać informacje o bieżącym zatrudnieniu, w tym nazwę firmy, opis i zajmowane stanowisko. Będziesz również potrzebował firmowego adresu e-mail potwierdzonego na koncie LinkedIn, który musi mieć własną, unikatową domenę. Każdej domeny można użyć do utworzenia tylko jednej strony firmowej.

Dodawanie strony firmowej

Aby dodać stronę firmy, wystarczy wskazać menu „Zainteresowania” i wybrać pozycję „Firmy”. Następnie kliknij „Stwórz” w sekcji „Stwórz stronę firmową” i postępuj według wyświetlonych wskazówek. Następnie dodaj swój firmowy adres e-mail i podaj jak najwięcej informacji o firmie; minimalne wymagania to opis liczący 250-2000 znaków oraz adres URL firmowej strony.

Po skonfigurowaniu witryny możesz dodać innych pracowników jako jej administratorów
(i przypomnieć reszcie pracowników, żeby dołączyli swoje profile do strony firmy). Następnie postaraj się stworzyć jak najlepszy profil firmy – pamiętaj o pozycjonowaniu, kiedy będziesz wprowadzał słowa kluczowe, dodaj specjalności (najwyżej 20) i pamiętaj, że w wynikach wyszukiwania pojawia się tylko 156 pierwszych znaków profilu! Możesz także dostosować stronę do różnych grup odbiorców z całego świata, jeśli jest to uzasadnione.

Dotarcie do konkretnych grup odbiorców

LinkedIn nie jest tak przesiąknięty reklamami, jak inne portale. Nieliczne narzędzia reklamowe oferowane przez serwis są bardziej nastawione na rozwój treści content marketingowych i społecznościowych. Możemy skorzystać np. z InMail – wewnętrznego targetowanego mailingu, który trafia tylko do konkretnej zdefiniowanej grupy odbiorców, dzięki czemu jest niezwykle skuteczny. Kolejną formą promocji są sponsorowane aktualizacje, czyli contentowa reklama, która wygląda jak aktualizacje z naszego profilu firmowego. Aktualizacje docierają do określonego na podstawie dużej liczby kryteriów grona użytkowników, którzy w chwili obecnej nie są obserwatorami naszej firmy. O bardziej zaawansowanych formach reklamy można przeczytać na stronie LinkedIn.

Podczas tworzenia i rozwijania strony firmowej na LinkedIn należy pamiętać, że oczekiwania użytkowników tego portalu są kompletnie inne, niż w przypadku np. Facebooka. Społeczność LinkedIn składa się z osób reprezentujących środowiska profesjonalistów i ekspertów w konkretnych dziedzinach. Jeśli dopasujesz przekaz do potrzeb i oczekiwań tych użytkowników, będziesz mógł zbudować wartościowe relacje z osobami z Twojego otoczenia biznesowego.

Zdjęcie: iStockphoto.com/gmutlu

Kategoria: E-biznes | Kultura | Porady | Z Internetu
0 komentarzy0

Twój komentarz